Rola klienta

Pod swoją opieką mam wielu różnych klientów, których dobro zawsze powinienem mieć na uwadze. W przeciągu ostatniego roku pracy w zawodzie asystenta klienta mój portfel klientów bardzo się zwiększył, a wszystko dzięki temu, że przyjąłem nowy sposób postępowania wobec tych, którzy jeszcze nie zostali moimi klientami.

40Doświadczenie nauczyło mnie, że długotrwałe przekonywanie nic nie daje, a na klientów o wiele lepiej działa rzeczowy ton i szybkie załatwianie spraw. Jeśli dany klient nie chce się zdecydować na skorzystanie z usług mojej firmy, kończę z nim rozmowę mówiąc, że będzie żałował swojej decyzji i jeszcze kiedyś wspomni moje słowa. Następnie, nie tracąc czasu na beznadziejną sprawę, zabieram się za rozmowę z kolejnym klientem, który być może będzie bardziej zainteresowany ofertą produktową zatrudniającej mnie firmy, asystent klienta Legnica.

Wielu klientów, którzy początkowo odrzucili moją ofertę po głębszym namyśle i usłyszeniu z moich słów przepowiedni, że będą żałować, przychodzi jednak po rozum do głowy i oddzwania do mnie z informacją, że jednak zmienili swoje zdanie. W takim momentach triumfuję i cieszę się jak małe dziecko, choć oczywiście staram się tego nie pokazać klientowi. W jego oczach musi się wydawać, że jego decyzja jest dla mnie ważna, aczkolwiek nie najważniejsza. Klienta trzeba umieć ustawić w odpowiednim miejscu i nauczyć jaka jest jego rola.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *