Jakie cechy powinien mieć asystent klienta?

cechy asystenta klientaAsystent klienta to często niedoceniany zawód, który jednak jest kluczowy dla podtrzymania dobrych relacji z klientem. Osoby bezpośrednio kontaktujące się z klientami często są wizytówką całej firmy. Kilka nieprawidłowych ruchów, brak cierpliwości, trudności w komunikowaniu się lub opóźnienia w przekazywaniu informacji mogą sprawić, że klient zrezygnuje z usług całej firmy właśnie ze względu na osobę asystenta klienta. Dlatego tak ważne jest, aby na tym stanowisku znalazła się odpowiednia osoba. Jakie cechy powinna ona mieć?

Najważniejszą cechą, którą musi mieć każdy dobry opiekun klienta, jest umiejętność skutecznego komunikowania się. Tylko taka osoba będzie w stanie dobrze zrozumieć potrzeby oraz oczekiwania klienta, a także odpowiednio przekaże nawet najmniej przyjemne informacje. Równie ważny jest także wizerunek. Jeśli opiekun pracuje z klientami bezpośrednio, a nie tylko za pośrednictwem internetu, ważne, aby wiedział, czym jest dress code oraz umiał dobrać sposób ubierania się do specyfiki swojego stanowiska.

Słowem kluczowym, które powinno przyświecać osobie, która pracuje jako opiekun klienta, jest profesjonalizm. Musi stale uzupełniać swoją wiedzę o ofercie, aby być przygotowanym na różnorodne pytania klienta oraz móc czuć się kompetentny w zakresie zadań związanych z jego stanowiskiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *