Wirtualny asystent klienta – jak pracuje?

wirtualny asystent klientaWirtualny asystent klienta to zawód stosunkowo nowy, ale szybko się rozwijający. Jest odpowiedzią na prośby wielu pracowników, którzy chcą wykonywać swoje zadania zdalnie, bez konieczności chodzenia do biura oraz spotykania się z klientami osobiście. Dzięki temu, że pracuje na odległość, ma szansę wykonywać swoje obowiązki w dowolnym miejscu na świecie. Na czym dokładnie polega jego praca?

Wirtualny asystent klienta to ktoś, kto porozumiewa się z klientami za pomocą telefonu, maila lub innych komunikatorów internetowych. Taka obsługa nie jest możliwa w każdej branży, ale coraz więcej osób nie oczekuje już osobistych spotkań z asystentem i chętnie zgadza się właśnie na kontakty wirtualne. Taka forma współpracy ma swoje zalety zarówno z punktu widzenia asystenta, jak i klienta. Obaj nie muszą bowiem dojeżdżać na spotkania, co pomaga znacznie zaoszczędzić czas.

Wirtualny asystent klienta może mieć różny zakres obowiązków, w zależności od tego, w jakiej branży pracuje oraz czy obsługuje klientów biznesowych, czy też indywidualnych. Co do zasady jednak ma pomagać klientowi rozeznać się w ofercie, którą posiada firma, dla której pracuje, a niejednokrotnie również zachęcać do zakupu pewnych usług w przedsiębiorstwie. Powinien być także wsparciem dla klienta w zakresie działania w sytuacjach problematycznych lub konfliktowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *