Asystent klienta w banku – czy to ciekawa praca?

asystent klienta w bankuAsystent klienta w banku ma naprawdę wiele do roboty. Jest to instytucja, w której często pojawiają się osoby nie do końca zadowolone z usług banku. Asystent musi radzić sobie z wieloma osobami, sytuacjami wymagającymi uspokojenia klienta, przez co musi być osobą opanowaną, oporną na emocje innych osób oraz pewną siebie. Zawirowania w pracy powodują jednak, że na pewno nie jest ona nudna. Co tak naprawdę robi asystent klienta na co dzień?

Praca jako asystent klienta wygląda różnie w zależności od tego, w którym banku się pracuje oraz z jakimi klientami ma się do czynienia. Zupełnie inaczej bowiem współpracuje się ze stałymi klientami banku, inaczej z klientami biznesowymi, a jeszcze inaczej z klientami, którzy przychodzą do konkretnego banku po raz pierwszy. Najczęściej tych biznesowych obsługują osoby z większym doświadczeniem, które już od jakiegoś czasu pracują w danej organizacji oraz dobrze radzą sobie z zagadnieniami dotyczącymi osób prawnych, a nie fizycznych.

Asystent klienta w banku może pracować w oddziale lub w centrali. Pracując w centrali zwykle siedzi na tak zwanej słuchawce, obsługując klientów telefonicznie. W oddziałach asystenci zwykle spotykają się z klientami osobiście, więc rosną również wymagania co do ich prezencji. Często asystent klienta ma nie tylko wesprzeć go, ale przede wszystkim skutecznie sprzedać jakąś usługę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *