Automatyczny asystent klienta – czy warto go mieć?

asystent klienta - automatAutomatyczny asystent klienta to jeden z kierunków rozwoju sposobu komunikacji z klientem. Coraz częściej bowiem próbuje się zmienić sposób rozmów z klientami, aby ułatwić im otrzymanie niezbędnych informacji w szybkim czasie. Automatyczny asystent klienta to też szansa dla firm na zwiększenie liczby potencjalnych klientów przy zmniejszeniu kosztów związanych z obsługą klientów. Czy taka automatyzacja warta jest zainwestowania?

Po pierwsze, trzeba wiedzieć, że bot, którym jest automatyczny asystent klienta to dziś właściwie konieczność. Decyduje się na niego większość firm, które posiadają swoje strony internetowe. Szczególnie firmy usługowe chętnie umieszczają na swoich stronach automatyczne odpowiedzi na zapytania najczęściej kierowane przez klientów. To znacznie przyspiesza czas oczekiwania na odpowiedź, a także zmniejsza liczbę pracowników niezbędnych do obsługi call center. W mniejszych firmach pozwala za to zaoszczędzić czas, który można przeznaczyć na rozwój innych projektów.

Po drugie, automatyczny asystent klienta to również szansa na obsługę klienta w innych językach. Proponowane przez producentów takich technologii rozwiązania stają się coraz bardziej zaawansowane  przez co być może niedługo translatory będą w stanie bardzo sprawnie tłumaczyć ofertę na wiele języków, zwiększając ilość potencjalnych klientów, do których będziemy mogli dotrzeć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *