Asystent klienta – zautomatyzowany czy tradycyjny?

asystent klientaAsystent klienta to coraz bardziej potrzebny zawód. Wiele osób życzy sobie bowiem, żeby w procesie sprzedaży podchodzić do nich jak najbardziej indywidualnie. To powoduje, że nakłady, które firma musi przeznaczyć na sprzedaż, stale rosną. Razem z tą tendencją firmy szukają sposobów na to, żeby temu przeciwdziałać. Sięgają tym samym po możliwość zastąpienia tradycyjnych zasobów ludzkich zautomatyzowanymi. Które z tych rozwiązań jest lepsze?

Chociaż całkowicie automatyczny asystent klienta to dla wielu firm cel produkcji, wciąż trudno o narzędzie, które pozwoliłoby w pełni wykluczyć czynnik ludzki w obsłudze klienta. Nie są na to też gotowi sami klienci. Najłatwiej przychodzi to w branżach opartych o sprzedaż internetową, w których klienci często nie są w stanie stwierdzić, czy odpowiada im realna osoba, czy automat. W ten sposób unika się ewentualnego zniechęcenia ze strony klientów.

Automatyczny asystent klienta ma tę zaletę, że jest w stanie odpowiadać na zapytania niemalże natychmiastowo. Z drugiej strony jednak trzeba pamiętać o tym, że trudno jest przewidzieć, jakie pytania zada klient, a to znacznie utrudnia zaprogramowanie automatu. Trudno też powiedzieć na ile w takiej sytuacji podchodzi się indywidualnie do klienta, gdyż praca automatycznego asystenta klienta jest bardzo powtarzalna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *