Asystent klienta – zautomatyzowany czy tradycyjny?

asystent klientaAsystent klienta to coraz bardziej potrzebny zawód. Wiele osób życzy sobie bowiem, żeby w procesie sprzedaży podchodzić do nich jak najbardziej indywidualnie. To powoduje, że nakłady, które firma musi przeznaczyć na sprzedaż, stale rosną. Razem z tą tendencją firmy szukają sposobów na to, żeby temu przeciwdziałać. Sięgają tym samym po możliwość zastąpienia tradycyjnych zasobów ludzkich zautomatyzowanymi. Które z tych rozwiązań jest lepsze?

Chociaż całkowicie automatyczny asystent klienta to dla wielu firm cel produkcji, wciąż trudno o narzędzie, które pozwoliłoby w pełni wykluczyć czynnik ludzki w obsłudze klienta. Nie są na to też gotowi sami klienci. Najłatwiej przychodzi to w branżach opartych o sprzedaż internetową, w których klienci często nie są w stanie stwierdzić, czy odpowiada im realna osoba, czy automat. W ten sposób unika się ewentualnego zniechęcenia ze strony klientów.

Automatyczny asystent klienta ma tę zaletę, że jest w stanie odpowiadać na zapytania niemalże natychmiastowo. Z drugiej strony jednak trzeba pamiętać o tym, że trudno jest przewidzieć, jakie pytania zada klient, a to znacznie utrudnia zaprogramowanie automatu. Trudno też powiedzieć na ile w takiej sytuacji podchodzi się indywidualnie do klienta, gdyż praca automatycznego asystenta klienta jest bardzo powtarzalna.

2 thoughts on “Asystent klienta – zautomatyzowany czy tradycyjny?

  1. Nie cierpię „rozmawiać” z automatami

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *