Asystent klienta – jak powinna wyglądać jego rozmowa o pracę?

rozmowa o pracęAsystent klienta to bardzo ważna, chociaż często niedoceniana postać w każdej organizacji. Niezwykle istotnym jest to, kto będzie pracował w firmie w takim charakterze. Rekruterzy powinni więc przykładać odpowiednią wagę do rozmowy kwalifikacyjnej, która jest w stanie bardzo wiele powiedzieć o kandydacie.

Jak powinna wyglądać taka rozmowa, aby w firmie pojawiła się odpowiednia osoba do pracy?

Pierwsza rzecz, którą powinien zrobić rekruter to zastanowić się nad cechami, które powinien mieć dobry asystent klienta. Jeśli już je zidentyfikuje, będzie w stanie opracować zestaw pytań, które pokażą, czy dana osoba rzeczywiście takie cechy posiada. Warto ustawić pewien priorytet na cechy najbardziej kluczowe. Dzięki temu łatwiej mu będzie potem uszeregować potencjalnych kandydatów pod kątem dopasowania do stanowiska. Nie zawsze osoba, która ma już doświadczenie w podobnej pracy, będzie najbardziej odpowiednią osobą na takie stanowisko. Wiele firm nie wymaga od asystenta klienta bardzo wysokich kompetencji, więc taka osoba mogła zyskać doświadczenie, ale niekoniecznie ma predyspozycje do owej pracy.

W przypadku asystenta klienta szczególnie istotne może być pytanie o to, dlaczego to właśnie jego powinniśmy zatrudnić. Na tym stanowisku bowiem niezwykle istotne są zdolności przekonywania innych. To ważne przede wszystkim, jeśli asystent ma być po części również sprzedawcą oferty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *