Asystent klienta – jakie są pożądane cechy pracownika?

cechy asystenta klientaAsystent klienta to zawód, który często wykonują studenci, niemający dużego doświadczenia zawodowego. Jednak są klienci, których obsługa powinna być dobrana bardzo dokładnie, To kluczowi z punktu widzenia pracodawcy klienci, których utrata mogłaby ich naprawdę dużo kosztować. Kierownicy powinni więc szczególnie dbać o to, aby do takich klientów przydzielać wyłącznie najlepszych asystentów. Czym powinni się tacy asystenci charakteryzować? Jakie cechy powodują, że mają szansę naprawdę wyróżnić się w takim zawodzie?

Dobry asystent klienta to przede wszystkim osoba, która potrafi słuchać innych. Kluczem do aktywnej sprzedaży jest bowiem umiejętność dowiedzenia się, jakie są potrzeby klientów. Tylko osoba, która potrafi pytać, a następnie słuchać odpowiedzi, jest w stanie wczuć się w potrzeby klienta, a co za tym idzie, lepiej je zaspokajać. Wiele firm stawia na rozgadanych, ekstrawertycznych asystentów, myląc takie zachowania z komunikatywnością. Dobry rekruter na pewno jednak nie popełni takiego błędu.

Kolejne cechy, które powinien mieć asystent klienta to zdolność przekonywania innych. Klienci potrafią być niekiedy bardzo niezdecydowani. W takiej sytuacji asystent klienta powinien umieć wskazać im odpowiednią opcję, podpowiedzieć, a w momentach zawahania przekonać, że warto korzystać z usług firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *