Dlaczego asystent klienta powinien rozwijać kompetencje miękkie?

rozwój kompetencji miękkichAsystent klienta to z pozoru mało ważne stanowisko. Zwykle nie jest zbyt dobrze płatne, a w charakterze asystentów zatrudniani są studenci. Praktyka pokazuje jednak, że to właśnie po kontakcie z asystentem, klient ocenia całą firmę. To jak potraktuje go doradca, może spowodować, że klient wróci lub też nie tylko nie wróci, ale jeszcze dodatkowo zrobi firmie czarny PR w sieci oraz wśród znajomych. Dobry asystent klienta to więc skarb w każdej firmie. Najważniejszą kompetencją, którą powinien rozwijać, jest zdolność skutecznego komunikowania się z innymi ludźmi. Dlaczego to takie ważne?

Aby asystent skutecznie mógł wpływać na zachowanie klienta, musi znać przynajmniej podstawy psychologii. Bez zrozumienia potrzeb klientów nie będzie w stanie zaoferować im rozwiązań, które będą dla nich w pełni satysfakcjonujące. Trudności w rozeznaniu czego potrzebuje klient, mogą spowodować, że asystent będzie oferował mu rozwiązanie, które wcale nie okaże się przydatne. Lepsze rozeznanie w komunikowaniu się powoduje, że łatwiej jest odpowiedzieć trafnie na potrzeby innych, rozpoznać, jakie są ich rzeczywiste oczekiwania oraz skrócić czas potrzebny na załatwienie spraw klienta.

Asystent klienta, który rozwija się w zakresie kompetencji miękkich, może też wiele zyskać w sytuacji, w której przełożeni będą decydować o awansie. Lepiej radzący sobie z komunikacją z innymi asystent, będzie w pierwszej kolejności brany pod uwagę, kiedy potrzebny będzie lider zespołu asystentów. Będzie miał on bowiem lepsze przygotowanie do prowadzenia zespołu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *