Klucz do skutecznej komunikacji z klientem

klucz do skutecznej komunikacji z klientemAsystent klienta pośredniczy pomiędzy firmą a klientem. Dlatego też tak ważne jest, aby na tym stanowisku znalazła się nieprzypadkowa osoba. Przede wszystkim powinien być to ktoś, kto rozumie, jak ważna jest jego rola oraz wie, że odpowiednia komunikacja to klucz do sukcesu. Co każdy asystent powinien wiedzieć na temat komunikowania się?

Asystent klienta przede wszystkim musi być uprzejmy. Jest to pierwszy krok do budowania pozytywnej atmosfery pomiędzy nim a klientem. Nie wystarczy to jednak, żeby osiągnąć cele nałożone przez przełożonych. Asystent musi doskonale radzić sobie z analizowaniem potrzeb klientów. Jeśli odpowiednio je zdiagnozuje, będzie w stanie skuteczniej rozwiązywać ich problemy. Do tego potrzebna jest jednak wiedza na temat podstaw psychologii.

Asystent klienta powinien również pamiętać o aktywnym słuchaniu. Szczególnie asystenci nastawieni na sprzedaż, niekiedy zapominają o tym, że mówienie zbyt wiele wcale nie sprzyja dochodzeniu do rozwiązania. Wsłuchanie się w potrzeby klienta powoduje, że trudniej przeoczyć cenne informacje, którymi się on dzieli. Przyspiesza definiowanie problemu, a przez to przybliża do jego rozwiązania. Szybki czas reakcji na pewno natomiast doceni każdy klient. Przełoży się to na jego większe zadowolenie, lepsze opinie w sieci oraz polecenia w gronie znajomych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *