Asystent klienta – co dokładnie robi?

asystent klientaAsystent klienta to samodzielne stanowisko, polegające głównie na byciu doradcą dla klientów w sklepie. Wymagania są bardzo indywidualne, ale zawsze duże. Dlaczego? Pracownik ten odpowiada za wprowadzanie różnego rodzaju danych, obsługę klientów i wsparcie dla współpracowników. Wykonuje on także sprawozdania z wykonanej pracy i obsługuje sprzedaż oraz korespondencję. Innymi słowy, na jego głowie jest naprawdę wiele różnorodnych spraw do załatwienia.

Jakie są wymagania wobec tego stanowiska? Przede wszystkim – wykształcenie minimum średnie. Wyższe jest atutem, którym warto się pochwalić. Asystent klienta musi mieć język angielski w stopniu komunikatywnym w małym palcu. Ważne jest też to, by posiadał obszerną wiedzę odnośnie obsługi komputera i wielu dostępnych w firmie programów. Sam pakiet MS Office to absolutne minimum w większości korporacji. Dużą zaletą podczas rekrutacji jest podkreślenie w odpowiedni sposób zainteresowania doradztwem personalnym.

Asystent klienta powinien być też miły, samodzielny, otwarty i po prostu komunikatywny. Musi również być pełen entuzjazmu i zaangażowany w swoją pracę. Najczęściej pracuje w biurze i w zespole dynamicznych profesjonalistów. Ma dużą możliwość awansu, jeżeli tylko wykaże się w swoich zadaniach i będzie wykonywał dobrze zlecone obowiązki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *