Asystent klienta – czy ma szansę awansu?

awansAsystent klienta to zawód, który często podejmują ludzie młodzi. Wykonują go studenci lub absolwenci świeżo po studiach. W wielu przypadkach, aby pracować jako asystent klienta nie trzeba mieć zbyt wielkiego doświadczenia. To bowiem stanowisko, od którego wiele osób zaczyna swoją ścieżkę kariery.

Czy jednak jest to praca przyszłościowa? Czy podejmując ją, można liczyć na możliwość awansu?

Asystent klienta to stanowisko, które może oznaczać bardzo różnorodne rzeczy. Zdarza się, że jest tożsame ze sprzedawcą, ale nazywać tak można również bardzo wyspecjalizowanych doradców. Zakres obowiązków zależy niekiedy od branży, w której się pracuje. Osoba bez doświadczenia zawodowego może się w takim miejscu naprawdę sporo nauczyć. Dzięki takiej pracy nabędzie doświadczenia w interakcji z innymi ludźmi oraz zyska podstawowe umiejętności sprzedażowe.

Z biegiem czasu jednak asystent klienta zwykle zaczyna się nudzić na swoim stanowisku. Co gorsza, w wielu firmach nie istnieje klarowna ścieżka awansu, która pozwoliłaby asystentowi zmienić coś w swoim życiu zawodowym. Z drugiej strony, są firmy, w których może on awansować na przykład na kierownika działu klienta. Z umiejętnościami wyniesionymi z pracy może także próbować swoich sił jako handlowiec lub doradca klienta bardziej wymagającego. Na pewno sprawdzi się również w innych branżach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *