Asystent klienta zagranicznego – jakie powinien mieć kompetencje?

asystent klientaWiele osób wiąże swoją pracę zawodową z doradzaniem klientom. Stanowisko asystenta klienta często nie wymaga bardzo dużego doświadczenia, ukończonych studiów wyższych czy innych czasochłonnych w zdobyciu kompetencji. Trochę inaczej sprawa ma się, kiedy chce się pracować jako asystent klienta zagranicznego.

Jakie umiejętności powinien mieć taki asystent?

Asystent klienta zagranicznego przede wszystkim musi doskonale znać język obcy, w którym komunikują się klienci. Nic więc dziwnego, że takim asystentem często zostają osoby, dla których ten język jest językiem ojczystym. Nie zawsze jest to jednak wymagane. W ten sposób dorabiają sobie na przykład studenci filologii. Znajomość języka sprawdzana jest bardzo wnikliwe przez rekruterów podczas rozmów o pracę. Zdarzają się również testy pisemne. Dobrze więc aplikować na stanowiska, które wymagają czucia się naprawdę pewnie w danym języku.

Oczywiście umiejętność porozumienia się jest tylko jednym elementem. Można wręcz powiedzieć, że to tylko podstawa. Asystent musi również doskonale orientować się w sposobach sprzedaży, mieć świetnie opanowane umiejętności miękkie oraz idealnie radzić sobie w rozwiązywaniu konfliktów, które stale pojawiają się na linii firma – klient. Jeśli jednak firma wymaga umiejętności władania bardzo niszowym językiem, jest w stanie wyszkolić kandydata na swój koszt w tym zakresie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *