Czego nie powinien robić żaden asystent klienta?

błądKażdy ma prawo pomylić się w pracy. Duża ilość obowiązków, nadzorowanie pracy innych, wysokie oczekiwania przełożonych – to tylko niektóre czynniki, które powodują, że o pomyłkę nietrudno. Tak samo w pracy może pomylić się asystent klienta. Rozmawia on bowiem z bardzo wieloma osobami, musi dokładnie znać ofertę firmy, dla której pracuje, a także oczekuje się od niego, że będzie mieć zawsze dobry humor w kontakcie z klientem. Trudno się więc dziwić, że pomyłki się zdarzają. Są jednak sytuacje, których asystent klienta powinien unikać jak ognia.

Jakich błędów powinien unikać asystent klienta?

Asystent klienta nigdy nie powinien urazić klienta. Oczywiście, że są dni, kiedy ma wiele na głowie, rozmawia z wieloma osobami, a do tego w jego życiu prywatnym nie wszystko idzie tak, jak trzeba. Jednak kluczowe jest to, aby postarać się oddzielić te sprawy od siebie. Nie można bowiem wyładowywać irytacji, którą spowodował poprzedni klient na następnej zainteresowanej ofertą osobie. Jeśli jednak zdarzy się sytuacja, w której asystent klienta nie zachowa się odpowiednio wobec kogoś, powinien umieć przyznać się do błędu i przeprosić.

Asystent klienta nie powinien również doprowadzać do sytuacji, w której wprowadzi kogoś w błąd. Może bowiem przyczynić się to do utraty klientów. Asystent musi więc mieć opanowaną do perfekcji aktualną ofertę firmy oraz dobrze radzić sobie z przekonaniem klienta, że jest ona warta zainwestowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *