Z jakimi klientami najtrudniej się pracuje?

klienciPraca asystenta klienta nie należy do najłatwiejszych. Często trzeba stykać się z osobami, które są zdenerwowane lub zirytowane usługami firmy. Asystent klienta ma za zadanie tak rozwiązywać problemy, żeby klienci byli jak najbardziej zadowoleni, a firma jak najmniej stratna. Są jednak tacy klienci, którzy generują bardzo wiele problemów, a ich obsługa jest szczególnie uciążliwa.

Którzy klienci są najtrudniejsi w obsłudze?

Każdy asystent klienta zwykle ma swój typ klientów, z którymi wolałby się nie stykać. Nie ma jednak jednej grupy takich klientów. Wiele zależy od branży, w której się pracuje. Część asystentów narzeka na ludzi starszych, a część na młodzież. Co do zasady jednak najtrudniej współpracuje się z osobami roszczeniowymi, które oczekują specjalnego traktowania. Często trudno jest im zaproponować kompromisowe rozwiązanie, gdyż żadne nie spełnia ich oczekiwań.

Asystent klienta nie przepada również za klientami, którzy sami nie wiedzą, czego chcą. Często nie proponują oni konkretnych rozwiązań, a co za tym idzie, asystentowi klienta trudno jest dobrać satysfakcjonujące klienta opcje. Do trudnych klientów należą również ci, którzy chcą od razu rozmawiać z głównym menadżerem oraz oczekują niemożliwych rozwiązań. Na przykład niezgodnych z zasadami firmy lub nieopłacalnych z punktu widzenia pracodawcy asystenta klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *